søndag 6. april 2008

Mei Tai





Lillepus har fått to Mei Taier. 

Den røde er sydd i stoff fra Ikea og Fretex, med fôr av grønn fleece. (Den kan selvsagt brukes med innsiden ut, hvis Lillepus og jeg mener at det trengs litt grønt en dag.)

Den blå er sydd i et litt lettere denimaktig stoff + et lite tøystykke som jeg kjøpte på loppemarked for mange år siden (og som jeg aldri klarte å kaste selv om jeg ikke visste hva jeg skulle bruke det til, for det var jo så fint). Jeg har sydd på en knapp fra Snella&Petronella, med poststempel fra New York. Denne Mei Taien skal nemlig få bli med oss til New York om halvannen uke. Skal sy en veske til den også, så er vi godt utstyrt.

Jeg syr også Mei Tai for salg, ta kontakt med meg på gry (at) eggbacon.no.

3 kommentarer:

Gekko sa...

Så fine! Jeg har jo fått for meg at jeg ikke kan sy MT jeg. Det henger nok mer sammen med at jeg aldri har brukt en så jeg vet liksom ikke hvordan jeg vil ha den... Men dine var som sagt veldig fine! Herlig blogg du har forresten!

Lille Persille sa...

Så flink du er Gry! Disse MTene er innmari fine. Hvorfor var det ikke sånne da jeg hadde småttiser? Kan du sy tvillingMTer?

Gryda sa...

Takk og takk :) Jeg ble faktisk riktig fornøyd selv, og så er de så morsomme å sy! TvillingMT har jeg aldri sett, så det tror jeg nok jeg må overlate til eksperter. Det høres litt tungt ut for mor/far, i hvert fall når tvillingene blir større..
Men vet du hva, Lille Persille? Jeg har fått låne en stor perm med sy-oppskrifter fra min mor, den er fra slutten av 70-tallet tror jeg. Og tenk, der fant jeg oppskrift på en bæresele som er temmelig lik de MTene man syr nå for tiden! Jeg tror i grunnen at det med MTer (heldigvis) er en del av den retrobølgen vi surfer på nå. På 90-tallet, da jeg hadde småbarn sist, var det i hvert fall ingen som sydde seg egne bæreseler.