torsdag 24. april 2008

Hjemme igjen!



Tilbake fra New York! Vi hadde en fantastisk tur, og både små og store har fått sine "New York moments". Bildet ved siden av viser Storepus på toppen av Rockefeller-bygningen, og se så heldige vi var med været! Hun har på seg en forklekjole jeg sydde rett før vi dro av gårde, og det var litt gøy at hun ville ha den med på tur. (Og hun fikk til og med spørsmål om hvor hun hadde fått tak i den. Mye morsom street fashion i New York, men forklekjoler har de vel kanskje ikke sett så mye av ennå..)

Og jeg har vært på PurlSoho og kjøpt garn og stoffer. Utrolig fin butikk! Jeg innser at jeg nok har kjøpt litt mer enn jeg umiddelbart har planer om å bruke, men det var jo så mye lekkert... Amy Butler, Kaffe Fassett og mye nydelige japanske stoffer. Dette blir et fast stoppested på mine fremtidige New York-besøk! Det var litt morsomt å observere kundekretsen (og det var ikke så mange av gangen, butikken var omtrent så stor som et lite kjøkken). De fleste var av typen "butt midtvesten-dame", med rødmusset mann og to-tre masete barn utenfor. Quiliting er jo stort i USA, og dette må være en himmelsk butikk for quiltere. Noen yngre menn (åpenbart stoffavhengige) var også innom, og en av dem betrodde meg at han kom hit tre ganger i året for å handle stoff. 

Vel vel. Nå er jeg ferdig med shopping for en stund, nå skal det sys og strikkes. I dag har jeg sittet i hagen med Thorvalda og strikket, mens Lillepus har smakt på gress. Litt fint å være tilbake igjen også, kjenner jeg. Jeg er for tiden i gang med to jakker og en genser, men klør litt i fingrene etter å begynne på enda ett strikkeprosjekt, fortrinnsvis noe i bomull (det er jo vår!!). I så fall må jeg enten skynde meg ferdig med et av de andre prosjektene, eller bryte min selvpålagte regel: ikke flere enn tre strikkeprosjekter samtidig. Det er egentlig en fin regel som gjør at det ikke blir liggende alt for mange halvferdige gensere. Og - regelen gjelder heldigvis ikke syprosjekter, de kan jeg ha så mange jeg vil av ved siden av ;-)

7 kommentarer:

Lille Persille sa...

NYYdelige stoffer! Og forklekjolen var smashing! Godt å ha deg hjemme igjen, nå kan jeg kose meg med Grydabloggen;)

Gryda sa...

Hehe, si det med forklekjolen til tante hilde, hun var jo så skeptisk til forklekjoler i store størrelser!

Men hvor blir det av lille persillebloggen, da tro? Du har kanskje mye å henge fingrene i som det er...

Lille Persille sa...

Har nok det ja. Sukk. Men tid til å lese på din har jeg...! KAnskje jeg bør forandre litt på prioriteringene mine?

Men det jeg blant annet har jobbet med siden siste innlegg, er at jeg har pusset opp gangen, hatt garasjesalg (der alt var gratis), og pusset ned de gamle hagemøblene. De blir fine tror jeg.

SNUX sa...

Super blogg! Og jeg skal til NY snart!!! Gjett om jeg skal innom den butikken der da. :)

Anonym sa...

Det er meg, jo!

Link til meg, da! Link til meg, da! Link til meg, da!

Siena sa...

Heldige deg som har vært på PurlSoho! Jeg har handlet hos dem på nett - må være fantastisk å få gå rundt og se på alle godsakene de selger.
Fin blogg du har - ramlet innom via Thorvalda sin. Ble inspirert av fredagsdrinken deres, tror jammen jeg skal introdusere tradisjonen til min kjære i morgen :) (og kanskje sjampanjeveddemålene også - det kan aldri bli for mye av den slags)...

Gryda sa...

Velkommen hit, Siena! Veldig fin blogg du har også, den skal jeg jammen meg kikke litt mer på. Og tenk, i dag er det fredag - jeg er klar for Ukens Drink!