fredag 4. november 2011

Små prosjekter er også prosjekter

Det er lenge siden jeg har skrevet noe om strikking. Litt merkelig er jo det, siden jeg synes jeg konstant går rundt med et strikketøy. Kanskje det har å gjøre med at jeg helt har gitt opp min selvpålagte "maks tre parallelle prosjekter"-regel? Alt tar jo litt lengre tid da, men jeg ser for meg at det plutselig kommer til å være ufattelig mange strikkeplagg ferdig til omtrent samme tid, sånn litt før jul.

Imens, et par pausefisker:

Jakten på de perfekte babysokkene har så langt resultert i disse. De holder seg faktisk ganske godt på en sprellende babyfot. Oppskriften er herfra.

Også har det blitt noen flere Ballband-kluter. Skikkelig amerikansk tradisjonsstrikking (oppskrift bl.a. her), og lett å lage fine fargekombinasjoner med. Jeg strikker klutene i tynn bomull, da tørker de fort, og er gode å bruke som kjøkkenkluter.


1 kommentar:

duBedåre sa...

Syns disse klutene dine var herlig fargerike og høstoptimistiske! Tror je må ta et dypdykk i mitt stadig minkende bomullslager og herme litt. Takk for inspirasjon!

Og jeg syns den kosmiske votteballansen din er herlig. Lite sannsynlig, men høyst underholdende.