fredag 25. november 2011

Da capo for sinnatagg

Ebba er fremdeles pjusk, men med voksende utålmodighet etter en hel uke hjemme fra barnehagen. En liten tur ut i dag, men ellers temmelig kjedelig for oss alle. Jeg må innrømme at jeg ikke er verdens flinkeste aktivitetsleder for en gretten og halvslapp fireåring. Vi har prøvd mye de siste dagene; lesing, hyttebygging, vaffelsteking, perling, maling osv. Det meste ender opp i postulater som "Dumme dumme mamma, den dumme hytten du lagde til meg var stygg og ekkel!" Er det moralsk forkastelig å få litt hjelp av barneTV da, mens vi venter på at matlyst og konsentrasjonsevne skal returnere?

Når paps kommer hjem fra jobben på sånne dager, trenger jeg litt tid for meg selv. Og da går jeg for eksempel ned på arbeidsrommet og syr enda en pysjtrøye til Ebba.

Mønsteret til trøyene, med tilhørende bukser, er hentet fra boken "Growing Up Sew Liberated" av Meg McElwee (her er bloggen hennes).

Ingen kommentarer: