mandag 28. mars 2011

Nesten postfriske sokker

Sokkene til Veslemøy fra strikkekurven ble ferdig før helgen, og ble umiddelbart tatt så godt i mot at jeg slett ikke fikk tatt bilde av dem før de skulle være med på politisk ungdomsseminar. Heldigvis ser det ut til at de har tålt helgen godt, bare litt nupper og spor etter sokkelestgåing i skolekorridorer. Men sokkene er jo laget for å brukes, så det er bare fint.

Sokkene er strikket i mønsteret "Dead simple lace socks" fra boka Socks from the toe up. Oppskriftene i denne boka gir noen nye utfordringer og teknikker, som (nesten) gjør sokkestrikking morsomt... Her har jeg for eksempel omsider forsøkt meg på provisional cast on. (På tide, vil jeg nok mene)

1 kommentar:

underveis sa...

Hei! Du er oppdaget - og hermed inkludert i min bloggroll! Ha en fin dag! vennlig hilsen skrive- og lage-dame, underveis...