søndag 9. november 2008

Ukens drink/er

Jeg liker Bloody Mary. Derfor ble jeg veldig glad da min elskede røpet at det var nettopp Bloody Mary som var ukens drink. Men denne varianten var altså helt skrekkelig! Jeg mistenker at tomatjuicen har skylden - at den var for tynn og vandig eller noe.

I vasken gikk den. Heldigvis var det fremdeles drinkevilje å spore, så jeg fikk servert en Seilende Ricard.   

Oppskrift
4 cl iskald vodka
2 ts Ricard
Rør vodka og isbiter i et røreglass, hell opp i et coctailglass. Legg to teskjeer Ricard på toppen.

Soundtrack
"Rio" med Duran Duran

Vurdering
Omtrent tusen ganger bedre enn en dårlig Bloody Mary... Ricarden gir en umiddelbar følelse av Kongen av Danmark, sommerettermiddag og blinkende sjøvann. Skarp og fin, og det var en helt riktig oppladning til vår fantastiske middag på Bagatelle, for å feire at min elskede har fridd til meg...


4 kommentarer:

Anonym sa...

Eit frieri! Fantastisk! Gratulerer! :D

Alt godt, Gunda

Anonym sa...

Du forteller ikke hele historien. Når vi får øre at noen har fridd, MÅ vi jo vite resultatet!
Og mener jeg ikke et svar på et ord.

Anonym sa...

En stund siden jeg har vært innom bloggen, og her lå det jo en stor og koselig nyhet :) Gratulerer med forlovelsen, så deilig og romantisk.Klem fra Inger-Christine

Gryda sa...

Takk for det!
Men tante Hilde...det er jo ikke alt som blir publisert på bloggen, da. Alt jeg vil si er at det var veldig fint og romantisk å bli fridd til. Nå er det mange hyggelige ting å glede seg over og planlegge frem til sommeren - festlokale, mat, kjole osv osv. Fnis, også jeg som snart er 40.