fredag 14. november 2008

ukas drink


Vikarblogger Røed her. 
Forloveden er i Paris, og jeg holder fortet. Pus sover nedenunder (har akkurat vært nede og lagt dyna godt rundt henne. 
Vi har spist Idsøepølser i kveld, kun pannestekte lammepølser med sennep, tyttebærsyltetøy og sylteagurk, ingen grønnsaker eller sunne greier. Alt gikk ned hos ettåringen, hun spiste med stor vellyst. Nå sitter jeg og ser på Grosvold, skikkelig kjerringtv, dritkjedelig, virkelig utrolig dritkjedelig, jeg er sikkert blitt kjerring sjøl også som sitter og glaner på det. Ja, jeg sa KJERRINGTV, hahaha, herlig uforpliktende å være vikarblogger. 
Men altså:
For å veie opp måtte jeg lage en ukas drink for meg selv. Det ble Margarita. (Det teller vel ikke som utroskap?)

3 cl tequila (jeg tror jeg minst tok 4...)
2 cl cointreau
1/2 lime
Stryk en limebåt langs kanten av et martiniglass (BARE på utsiden), og dypp alle sider av glasset i flaksalt.
Ta alle ingredienser i en shaker med masse is, shake godt, og sil opp i glasset. 
Sette seg i sofaen, skru av tv´n dersom Kodenavn Hunter har startet, og kose seg med margaritaen.
Og savne kjæresten sin.
Det er godt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

kjæresten min, dette er jo det reneste blogginnbrudd! Det høres som om du og lillepus klarer dere bra. Jeg gjør akkurat det jeg hadde tenkt å gjøre, drikker cafe au lait og spiser croissant. Det blir en fin dag i dag, vi skal snart ut på tur. Savner dere begge...

Anonym sa...

Vikarblogger høres kjekt ut. Jeg er imponert over alle de forskjellige drink-ingrediensene dere har. Her blir det for det meste bare en italiensk rødvin.
I går, forøvrig, ble det ikke det engang. Ingen hadde vært på høvelig butikk, så det var å gå ned i kjelleren. Og hva så jeg ? Gammel vin som var så sur at jeg aldri har egentlig drukket den. Det sto rognebær/eplevin 1997 på den. Ikke så værst! Litt sukker i karaffelen og det var godt drikkende. Og jag kan forsikre: den var helt klar !

SNUX sa...

Gryda, du tar deg vel en tur innom stoffbutikkene i bunnen av Sacre Coeur?

God tur videre:)

Gryda sa...

Snux, jeg var i området, og jeg var i gata. Men med min kjære 13-åring med på tur, og alt for mye å gjøre på for kort tid, bestemte jeg meg for å ta det en annen gang - alt jeg endte opp med var noen knapper og et fint bånd til en jakke jeg har strikket (det kommer bilde!). Paris er jo en by man kommer tilbake til. Jeg har i grunnen innført en slags kjøpestopp på stoff, inntil syrommet i kjelleren er ferdig oppusset, og jeg kan begynne å produsere litt igjen....