onsdag 9. juli 2008

Ulljakke i sommervarmen

Dette kan jo virke som et unødvendig plagg i disse dager, men - tro meg - vinteren kommer om noen få måneder. Da blir denne deilig å ha for Lillepus, i myk alpakka. Oppskriften er fra Hanne Meedom, jakken strikkes sidelengs i ett stykke. Jeg merker jeg må skjerpe meg litt når jeg strikker, jeg har fått en lei tendens til å bli litt unøyaktig og slurvete, og strikke for løst. Kan det hende at dette er prisen å betale for å ha for mange prosjekter gående samtidig, at jeg blir mer fokusert på å få ting ferdig enn å gjøre ting nøyaktig og nitidig? Eller kanskje det ble litt mye strikking i seilbåten, underveis i krengende påt og på kvelden i mørket med vin til..?Vel vel - jeg skal ta meg sammen. 

Hagen er full av kløver og markjordbær, etter to uker alene hjemme. Humler elsker kløver, så Lillepus har fått sitt første stikk. Heldigvis var verdens beste medisin innen rekkevidde - en håndfull med markjordbær i munnen. I dag skal jeg høste noen små porsjoner med bær og fryse ned - tenk så deilig å ta frem sommersmaken når vinteren kommer!

Ingen kommentarer: