mandag 14. juli 2008

Ukens drink

Jeg innser at dette er et langt skritt fra bloggens opprinnelige tema. men altså: 
Min elskede og jeg har gjort en avtale om at vi skal servere hverandre ukens drink, med tilhørende soundtrack. Elementer som smak, konsistens og farge er viktige i den etterfølgende vurderingen, men det gis selvsagt også ekstrapoeng for vågemot og fantasi. Vi har allerede vært igjennom noen av de mer klassiske - som Sidecar, Sea Breeze, Gimlet, Bronx - men det er uendelig mye mer å ta av!

Ukens drink (dvs forrige ukes, siden det er mandag i dag) var - i anledning sommeren- Pina Colada. 


Oppskrift (egentlig to drinker, men dette rakk til oss begge):
10 cl hvit rom
10 cl ananasjuice
5 cl kokosmelk
en håndfull is
Kjøres i mixer til det har milkshake-konsistens

Soundtrack
Barry Manilow: Copacabana

Vurdering:
He he, dette er jo en utrolig tacky drink. Ikke så verst på smak, riktignok, og det var akkurat som om jeg kunne kjenne en svak lukt av sololje der jeg satt i sofaen. Men det holder lenge med én omgang, både av drinken og av soundtracket.
 


Ingen kommentarer: