tirsdag 16. september 2008

Nyttestrikk, del II

I natt sov Lillepus for første gang hele natten igjennom. Da klokkeradioen slo seg på halv syv, sov hun fremdeles i sin egen seng. Strålende glad og uthvilt, fikk hun prøve sitt nye ullskjerf til frokost. Mykt og godt! Nå er det sokker på pinnene.

Etter barnehagen gikk vi ut i hagen og plukket plommer. Søte fine plommer, synes både Lillepus og jeg. Hvis noen har lyst på plommer må de bare komme innom, treet er ennå fullt, og inviterer til plommeslang!



6 kommentarer:

Anonym sa...

Veldig fine barneklær i herlige farger! "Radiobølger" som applikasjon ble brukt av "Den gode feen" på et bestikketui hun sendte til "Borghildpia".

Gryda sa...

Fant det! Men det var i grunnen ikke den sømmen jeg tenkte på, kanskje "løkker" er riktigere beskrivelse enn "radiobølger". Jeg får eksprimentere meg litt frem og se hva min magiske maskin kan komme opp med av sømmer....Den kan f.eks. sy små elefanter på rekke. Kanskje ikke så veldig nyttig, men fint!

mustafa sa...

vad fint det är med stickade plagg lager på lager. koftan är verkligen superfin.

och nu vill jag testa astralvänskapsbandet - ett, två, tre: vad tänker jag på nu?

Gryda sa...

Takk:)
Og Mustafa, du tenker på...at det snart er jul! (I hvert fall kommer du til å tenke på det etter at du har lest dette, men det er kanskje litt juks fra min side.)

mustafa sa...

fel, jag tänkte på kaffe. är magin bruten nu?

Gryda sa...

Njæh, magien består. Det var jo to timer mellom tanken og mitt forslag, så det var sikkert litt støy på linja.