søndag 25. mai 2008

Håpesjal

Når man er bekymret for noen man er glad i, er det godt å ha noe meningsfylt å bruke hendene til. Jeg har lagt opp mange masker i grønt garn til et sjal til M. Hun er i ferd med å vende tilbake etter operasjon og kunstig koma, men vil trenge lang lang tid på å komme seg. Jeg tenker det kan være fint for henne å ha et mykt sjal til tiden som kommer, og jeg tenker at det kan være fint for meg å strikke det mens jeg tenker på henne.

Mønsteret jeg har funnet heter "Birch", fra Rowan Magazine nr 34. Jeg strikker det i tynn alpakka i stedet for kidsilk haze, jeg håper det blir mykt og godt uten at det blir alt for tungt. Oppskriften finnes også i en svensk versjon her.

3 kommentarer:

Anonym sa...

En rørende ide, Gry. Det er varme og kjærlighet som gir dobbelt effekt. Nesten som det gamle ordtaket om at ved varmer to ganger, når du hogger den og når du brenner.
Gaver som er hjemmelaget har mye større verdi enn de man kjøper. Det er nå min mening. Jeg vil også lage noe til M.
Sjalet ser nydelig ut. Gleder meg til å se det.

Lille Persille sa...

Nydelig sjal - og en vakker tanke!

Aase G sa...

Nydelig sjal, du må snart legge ut bilder av det mens det er underveis. Det er noe eget ved å strikke til noen, og særlig noen som trenger gode tanker og positiv energi. En fin tanke det der med håpesjal, veldig fin.