tirsdag 3. november 2009

Lillepus er syk

Feber og hoste. Søvnløse netter. Og usikkerheten: er det svineinfluensa? Og hvis ja, hva da? Vente og se? Lege og medisin? Min foreløpige vurdering er at hun har best av å sove av seg feberen hjemme, heller enn å trekkes ut for å vente på et legekontor. Særlig fordi legen ganske sikkert vil si at det beste for henne er å ta det med ro hjemme... Men jeg følger selvsagt med.

Det blir hjemmeuke for Lillepus. Jeg går rundt henne og stuller. Skal vi se, hva ble frokosten - to bokstavkjeks og et halvt glass saft? På dager som denne kjenner jeg at jeg er så fryktelig glad i henne. Lille fugleungen min.

1 kommentar:

Alt godt sa...

Skjønne dokka... Ingenting er så nydeleg som barn som søv, sjølv om ein kunne spart seg sjølve feberen og alt det der. Vi er også heime denne veka, eg er sjukmeldt og i dag har Vemund vrikka foten. Julegavelista er påbegynt...