søndag 4. desember 2011

Nytt liv for feilvasket ull

Aargh! Hva gjør man når vaskemaskinen har vært ugrei mot en fin (og dyr!) nøstebarn-body, og den har mistet det meste av fasong og opprinnelig størrelse?

Nøstebarnbloggen skrev litt om reversering av feilvasket ull og sike/ull tidligere i høst. Jeg har et enda enklere alternativ: saksen.

Lilly har vært småpjuskete de siste dagene, med halsbetennelse og hovne mandler. Om det er dette eller kommende tannfrembrudd som er årsaken vet jeg ikke, men hun har plutselig blitt en supersikler. Vått og kaldt bryst er ikke godt for noen, men se så fin siklesmekke i ull hun fikk etter at den ødelagte bodyen møtte saksen? Og matchende leggvarmere, haha.

3 kommentarer:

duBedåre sa...

Stlig! Og svært gjennomført påkøedning for ei lita frøken! Gjennbruk er gull. Nemlig.

PeneLene sa...

Gjenbruk er viktig - og jeg må si at jeg aldri til nå har sett matchende siklesmekke og leggvarmere! Veldig stilig!

Gryda sa...

Ja, gjenbruk er tingen. Det gir en helt spesiell god følelse å bruke gammelt istedenfor å kjøpe nytt, og jeg forsøker å minne meg selv om det når jeg står i butikken og er i ferd med å bruke penger på ting jeg kan lage selv. Så mye fine stoffer og garn som ligger på lager, og så mange plagg som kan lages om til noe annet! Det er mange gode inspiratorer på gjenbruksfronten, for eksempel synes jeg May B. Langhelle har gjort en veldig god motivasjonsjobb med sin bok "Sikk sakk".